Verkrachting
Seksueel kindermisbruik
Mishandeling

Over ons

Het eenzame gevoel, mogelijk met verwarring, schuldgevoelens en schaamte is niet uit te leggen aan iemand die niets te maken heeft gehad met seksueel misbruik, mishandeling of verkrachting. Daarom is Stichting voor Ons opgezet door en voor lotgenoten die eens slachtoffer waren. Veel lotgenoten en betrokkenen zoeken begrip, erkenning, herkenning en steun bij gelijkgestemden. De een zoekt dit via lotgenotenbijeenkomsten die stichting voor Ons organiseert, de ander zoekt het door middel van mailcontact of het lezen van ervaringsverhalen.

Doelstellingen

1. Het stimuleren, coördineren, verbinden, uitvoeren en doen uitvoeren van activiteiten voor slachtoffers van seksueel misbruik, mishandeling of verkrachting.
  2. Het op verantwoorde wijze inschakelen van vrijwilligers. Het samenwerken met instellingen en organisaties met doelen verwant aan de doelstelling van de stichting. De instandhouding en beheer en eventueel oprichting van accommodaties, noodzakelijk voor het doel van de stichting.
  3. Het onderhouden van contacten met overheidsinstanties, instellingen bedrijven en personen, welke voor het doel van de stichting nodig of nuttig zijn. Het aanwenden van alle andere zinvolle en wettige middelen die tot het gestelde doel kunnen leiden.