Dit doet stichting Voor Ons

Stichting Voor Ons weet uit eigen ervaringen hoe belangrijk het kan zijn om andere lotgenoten of betrokkenen te ontmoeten om gebeurtenissen van anderen te horen maar ook om eventueel iets vanuit zichzelf te delen.

Dit doen we voornamelijk via het organiseren van gratis bijeenkomsten voor lotgenoten en betrokkenen. De dag is verzorgd met eten en drinken, er is gratis parkeergelegenheid en aanmelding is verplicht. Voor een impressie van onze vorige lotgenotenbijeenkomsten kan je onze activiteitenpagina bezoeken.

Lotgenoten

Stichting Voor Ons organiseert lotgenotendagen met gratis eten, drinken en een gezellige plek om te praten.

Organisaties

We praten met organisaties, media en bedrijven om te helpen het taboe rondom misbruik en mishandeling te doorbreken.

Overheid

Samen met verschillende overheidsinstanties gaan wij het gesprek aan en denken we mee over wat beter kan.

Hoe doen we dat?

Wij denken in oplossingen en mogelijkheden en zijn ervan overtuigd dat door samenwerking met andere stichtingen en organisaties er meer versterking, verbetering en ondersteuning kan plaatsvinden. Door verbinden kunnen lotgenoten en betrokkenen beter geïnformeerd en ondersteund worden.

Door meer samenwerking kan voorlichting en preventie binnen justitie, de hulpverlening maar ook binnen de familie, de sport en het geloof in het algemeen sterk verbeteren en kan het taboe echt gebroken worden.

We grijpen diverse creatieve mogelijkheden aan om het taboe van seksueel misbruik en mishandeling te breken en stichting Voor Ons aan te kondigen. Zo geven wij lezingen tijdens symposiums, zijn er al diversen interviews gegeven aan verschillende media zoals omroep Gelderland, de Gelderlander, Algemeen Dagblad, de Telegraaf, Libelle, de spreekbuis, de vriendin en de Belgische en Nederlandse Flair.

We organiseren actiedagen waarbij we gratis knuffels aan kinderen weggeven in een grote stad. Soms krijgen we gratis goederen waar we lotgenoten of andere stichtingen mee versterken zoals bijvoorbeeld nieuwe kinderwagens die we aan een stichting voor tienermoeders hebben gesponsord. Ook staan we op markten met onze flyers en stickers en tweedehands spullen: opbrengst voor stichting Voor Ons en andere projecten die wij ondersteunen om Ons te versterken.

Uiteraard initiatieven die we in de toekomst nog veel meer willen uitbreiden!