‘Niet lullen, maar poetsen’ zeggen ze in Rotterdam, het kan dus eigenlijk ook niet anders dan dat de oprichtster van Stichting voor Ons, Dominique Meijer een Rotterdamse is.

Want terwijl documentaires, nieuwsberichten en posts op social media dag in dag uit laten zien hoe slecht het gesteld is in Nederland met de rechten van en hulp aan slachtoffers van alle vormen van geweld en alle leeftijden. Mensen er schande van spreken, er boos of verdrietig van worden. Wachten op ‘wit helmen’, wachten op de overheid, op instanties of een ‘hogere macht’ en vooral heel veel praten en roepen.

Inmiddels stroopt Stichting voor Ons, al vijf jaar gewoon iedere dag de mouwen op om vanuit bezieling en een drive voor de mensen, voor rechtvaardigheid, preventie, erkenning en samenwerking, er echt en integer vanuit ervaring, kennis en kunde te zijn voor mensen en hun geliefden en netwerk. Maar ook voor beleidswerkers, zorg en hulpverleningsprofessionals en vele mensen die er samen voor willen gaan. Stichting voor Ons werkt nationaal en in een aantal gevallen internationaal.

De afgelopen jaren vonden vele duizenden lotgenoten die het gevoel hadden nergens terecht te kunnen, die zich niet gezien, gehoord, erkend of gerespecteerd en gewaardeerd voelden als mens. Voor wie de reguliere hulpverlening er niet (meer) was of waar zij zich niet veilig konden voelen, Ons!!

En doordat er steeds meer naar buiten komt en steeds meer mensen hun waarheid gaan spreken, schandalen naar buiten komen, systemen vastlopen en de roep om gerechtigheid, erkenning en herstel toeneemt, neemt ook het aantal mensen toe die Ons weet te vinden. Bijvoorbeeld omdat zij hierdoor enorm getriggerd raken.

En wij zijn er graag voor hen, vanuit Ons hele hart, maar hier hebben wij wel hulp bij nodig!

Steunt u Ons met een éénmalige of misschien wel vaste donatie? Wat u doneert gaat direct naar de mensen in de vorm van hulp, advies en ondersteuning en waar nodig het weer op orde brengen helpen van de basis van mensen hun bestaan, alsook het samenhouden van gezinnen en partners en het helpen zoeken van de juiste professionals voor hulp of gerechtigheid.

Helpt u Ons? Dan zijn we er samen, ECHT, voor duizenden slachtoffers!

Via Why Donate kan u ons eenvoudig steunen:

Wij nodigen alle lotgenoten uit op onze eerste bijeenkomst van 2023. De bijeenkomst gaat door op 19 februarie 2023 van 12u00 tot 17u00 en dit op de vaste plek, Peppellaan 6 in Tiel.

Aanmelden voor deze bijeenkomst is verplicht en kan via email naar info@stichtingvoorons.org of telefonisch op het nummer 06 23 330 332.

Introductie

Naar aanleiding van het rapport van de commissie de Winter; geweld in de jeugdzorg, werden 13 aanbevelingen gedaan met als doel erkenning te geven aan slachtoffers en om geweld in de jeugdzorg te voorkomen. Vanuit het ministerie Volksgezondheid, Welzijn en Sport ontvingen wij als stichting de opdracht een adviesrapport te schrijven om vanuit diverse praktijkvoorbeelden gehoor te geven aan aanbevelingen 6 en 7, welke gericht zijn op goed geschoold personeel, pedagogische continuïteit en meer samenwerken met ouders en families.

Hulp voor slachtoffers in Cirebon

Nieuw huis voor slachtoffers Ciribon

Damy Heezen de ambassadeur van stichting voor Ons heeft een bezoekje gebracht aan de opvangplek in Cirebon. Deze plek is voor jonge slachtoffers van seksueel misbruik, verkrachting en/of seksuele kinderuitbuiting. Dit is een veilige plek na alle afschuwelijke dingen die ze hebben meegemaakt. Lees meer

Hulp voor Cirebon Indonesië HELP