Samen met organisaties taboe doorbreken

Op heel veel verschillende manier ervaren mensen de muur van onbegrip als het gaat om mishandeling, misbruik of verkrachting. Dit komt vaak omdat er over deze onderwerpen weinig wordt gesproken. Slachtoffers durven vaak uit schaamte en angst niet te praten over wat ze hebben meegemaakt. Mensen die dichtbij het slachtoffer staan zoals ouders, partner of familie durven er vaak uit een soort schuldgevoel niet te praten wat er is gebeurd.

Om mensen te versterken en te ondersteunen proberen wij op verschillende manieren zoveel mogelijk verschillende mensen te bereiken en het onderwerp bespreekbaar te maken en te houden.

Via lezingen geven we zoveel mogelijk informatie vanuit eigen ervaringen, we organiseren actiedagen waarbij we gratis knuffels geven aan de kinderen die we in een grote stad tegen komen en we ouders vrijblijvend een flyer geven met meer informatie. Ook bezoeken we diverse evenementen en bijeenkomsten en worden we regelmatig benaderd door studenten, media of onderzoekers.

Via de samenwerking met verschillende andere stichtingen, verenigingen en organisaties kunnen we soms extra versterking bieden door het doneren van bijvoorbeeld nieuwe kinderwagens en babyspullen voor tienermoeders in Nederland, of voor de noodhulp na de heftige orkanen in de kustgebieden of kinderprojecten in Azie voor betere bescherming.

Delen is helen en samen staan we sterker

Vicky

Voor een impressie van onze evenementen en acties: samen-het-taboe-doorbreken