Meedenken met de overheid

Samen met verschillende overheidsinstanties gaan wij het gesprek aan en denken we mee over wat beter kan. Door meer samenwerking kan voorlichting en preventie binnen justitie, de hulpverlening maar ook op heel veel andere plekken verbeteren.

Wij denken in oplossingen en mogelijkheden en hebben op ontzettend veel vlakken met verschillende achtergronden heel veel ervaring. Wij benoemen deze ervaringen zodat er samen gedacht kan worden hoe dit nu en in de toekomst verbeterd kan worden.

Samen met andere stichtingen en organisaties werken wij bijvoorbeeld samen met het projectteam voor het opkomen van de belangen en bij het opvolgen van de aanbevelingen van de Commissie de Winter. De ministeries van Volksgezondheid, Welzijn en Sport en Justitie en Veiligheid hebben dit projectteam opgericht naar aanleiding van het onderzoek geweld in de jeugdzorg.

Ook gaan wij in gesprek met branche-organisaties waarbij wij betogen dat “de ervaringsdeskundigheid” van lotgenoten een grote positieve bijdrage kunnen zijn om zorg en bescherming aan kinderen te verbeteren.

Zo zijn wij 1 van de belangenorganisaties die zich inzet naar aanleiding van Commissie de Winter