samen er voor gaan

Samen met verschillende overheidsinstanties gaan wij het gesprek aan en denken we mee over wat beter kan. Door meer samenwerking kan preventie binnen justitie en bijvoorbeeld de hulpverlening maar ook op heel veel andere plekken verbeteren.

Wij denken in oplossingen en mogelijkheden en hebben op ontzettend veel vlakken met verschillende achtergronden heel veel ervaring. Wij benoemen deze ervaringen zodat er samen gedacht kan worden hoe dit nu en in de toekomst verbeterd kan worden.

Wij zijn 1 van de belangenorganisaties die zich inzet voor de belangen van de melders van Commissie de Winter ; geweld in de jeugdzorg. Samen met andere stichtingen en organisaties werken wij samen met het projectteam vanuit de ministeries van Volksgezondheid, Welzijn en Sport en Justitie en Veiligheid voor de opvolging en naleving van de aanbevelingen.

Ook gaan wij in gesprek met branche-organisaties waarbij wij betogen dat “de ervaringsdeskundigheid” van lotgenoten een grote positieve bijdrage kunnen zijn om zorg en bescherming aan kinderen te verbeteren maar ook als toevoeging in opleidingen.

De aanbevelingen die we samen met lotgenoten hebben verzameld…